سوالات متداول

چگونه میتوانم برای فروشگاه خود دستگاه کارت خوان سفارش دهیم؟
از طریق ثبت نام در سایت www.ryangostar.ir

مدارک لازم برای دستگاه کارتخوان چیست؟
پشت و روی کارت ملی و شناسنامه (اگرتوضیحات داشت صفحه توضیحات )– تاییده شبا

در صورت تغییر نشانی فروشگاه چه باید کرد؟
سریعا به شرکت و پشتیبان کارتخوان خود اطلاع داده شود

آیا پذیرندگان امکان مشاهده گزارش تراکنش‌های دستگاه کاتخوان خود را دارند؟
بله

چه خدماتی بر روی پایانه فروش به طور معمول ارائه می شود ؟
موجودی کارت بانکی، خرید شارژ تلفن همراه ، پرداخت قبوض

تغییر حساب بر روی دستگاه های کارتخوان چقدر زمان می برد؟

حداکثر دو روز کاری پس از ثبت درخواست. (به شرط تایید حساب جدید توسط شاپرک و تکمیل و تایید مدارک مورد نیاز)

آیا امکان انتقال وجه بر روی دستگاه های کارت خوان وجود دارد؟

خیر، انتقال وجه بر روی دستگاه های کارت خوان غیر فعال می باشد. فقط از طریق نرم افزار های موبایلی و خودپرداز (ATM) بانک امکان پذیر می باشد.

آیا تراکنش بر روی دستگاه های کارت خوان، مشمول کارمزد میباشد؟

خیر، انجام تراکنش (خرید، پرداخت قبض، خرید شارژ) بر روی دستگاه های کارتخوان کاملا رایگان می باشد.

سقف انجام تراکنش بر روی دستگاه های کارت خوان به ازای هر تراکنش چه مبلغی است؟

با هر کارت حداکثر مبلغ پانصد میلیون ریال (پنجاه میلیون تومان) را در هر تراکنش میتوان انجام داد.

مشکلات دستگاه های کارتخوان

درصورتیکه کلید دستگاه کار نکند، چه اقدامی باید صورت پذیرد؟

بررسی شود، گرد و غبار و یا اشیائ خارجی بین کلید های دستگاه گیر نکرده باشد.

دستگاه را یکبار خاموش و روشن نمائید و یا از اتصالات برقی جدا نمائید. (امکان دارد دستگاه هنگ کرده باشد.)

در صورت بررسی موارد مذکور و عدم رفع مشکل، مراتب راجهت پیگیری به شرکت و پشتیبان مربوطه اعلام نمایید.

درصورتیکه رسید از دستگاه خارج نشود، چه اقدامی باید صورت پذیرد؟

بررسی گردد، کاغذ دستگاه به اتمام نرسیده باشد.

درب رول کاغذ به صورت کامل بسته شده باشد.

در صورت بررسی موارد مذکور و عدم رفع مشکل، مراتب راجهت پیگیری به شرکت و پشتیبان مربوطه اعلام نمایید.

در صورتیکه شارژ باتری دستگاه بیسیم خالی شود، چه اقدامی باید صورت پذیرد؟

در ابتدا بررسی گردد دستگاه کارتخوان حداقل ۴ ساعت در شارژ بوده و باتری آن بصورت کامل شارژ شده باشد. (در صورتیکه برای اولین بار دستگاه را شارژ مینماییم، حداقل ۸ ساعت به برق متصل شود.)

اگر دستگاه در زمان روشن بودن کمتر از سه ساعت فعال می باشد و باتری خالی میکند مراتب راجهت پیگیری به پشتیبان مربوطه اعلام نمایید.

چه زمانی می توان از پرداخت صورت گرفته توسط مشتری جهت تحویل کالا اطمینان حاصل نمود؟

پس از انجام تراکنش دستگاه به صورت خودکار رسیدی مبنی بر انجام موفق یا ناموفق تراکنش چاپ می نماید. پذیرنده باید در هنگام کشیدن کارت توسط مشتری از اصالت برگه خروجی دستگاه مطمئن شده و سپس کالا را تحویل دهد. به عبارتی اخذ رسید خرید موفق از دستگاه به معنی انجام تراکنش بوده و واریز وجه به حساب پذیرنده تضمین شده است.

حوزه مسوولیت های پذیرنده چیست؟

پذیرنده موظف و متعهد به حفظ و نگهداری پایانه فروش با شرایط تعیین شده در قرارداد و ابلاغیه‌های شرکت PSP و منطبق با مقررات این حوزه که توسط بانک مرکزی ج.ا.ا و یا شاپرک اعلام گردیده می باشد.

پذیرنده موظف به اعلام سرقت و مفقودی دستگاه شده می باشد و باید تعهد نماید که درصورت تغییر آدرس و یا شغل، موضوع را در اسرع وقت به شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت اطلاع دهد.

پذیرنده متعهد است ضمن نظارت کافی بر روی عملکرد کارکنان خود داشته باشد لذا مسئولیت هرگونه سوء استفاده احتمالی از طرف کارکنان تحت مدیریت خود به عهده پذیرنده می باشد.

پذیرنده متعهد است درصورت تغییر در صنف (و یا سایر موارد کلیدی ارائه شده به شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت جهت شناسایی خود، از جمله تغییر مندرجات روزنامه رسمی برای اشخاص حقوقی) مجوزهای مربوطه را کسب و مراتب را به شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت اعلام نماید.

پذیرنده مسئول اصالت و صحت مستندات ارائه شده و مجاز بودن آن طبق مقررات جاری کشور می باشد.

لازم بذکر است پایانه فروش تنها با حساب‌های بانکی که دقیقا به نام شرکت باشد باید مرتبط باشد.

پذیرنده متعهد می باشد تا صرفا برای خدمات مجاز که حقیقتا انجام می‌شود، از پایانه فروش استفاده نماید و از انجام هرگونه معامله صوری یا شبیه‌سازی از طریق پایانه فروش پرهیز نماید.

پذیرنده موظف است تا حریم دارنده کارت را رعایت نموده و به هیچ عنوان جهت ورود اطلاعات به پایانه فروش، رمز مشتری را از وی درخواست نکند. (ورود رمز الزاما باید توسط مشتری انجام گیرد.)

پذیرنده موظف است تا نظارت لازم بر پایانه فروش داشته باشد تا از اصالت رسید تراکنش خرید از روی پایانه فروش خود اطمینان حاصل نماید. بدیهی است کم توجهی به این موضوع باعث افزایش امکان سوء استفاده گردیده و مسئولیت عدم توجه به اصالت رسید بعهده پذیرنده خواهد بود.

پذیرنده متعهد است تا بابت پرداخت وجه از طریق پایانه فروش، مبلغ اضافی از دارنده کارت دریافت نکند.

چنانچه به اشتباه وجهی بصورت اضافی به حساب پذیرنده واریز شود، پذیرنده مجاز به برداشت وجه واریزی اضافی نبوده و باید در صورت تشخیص، مراتب را سریعا به شرکت PSP مربوطه اطلاع دهد.

در صورت برداشت سهوی، پذیرنده متعهد شود حداکثر ظرف ۷۲ ساعت وجه مربوطه را تأمین نماید.

مزیت این دستگاه نسبت به دستگاهی که بانک واگذار می کند چیست؟

      قابل عرضه به تمام افراد حقیقی و حقوقی
      اتصال به هرحساب معرفی شده از طرف متقاضی
      عدم پرداخت ضمانت برای خرید
      عدم نیاز به حساب یا سپرده فعال
     عدم نیاز به مسدودی حساب
     عدم نیاز به تراکنش